69% מהעסקים: ליצור סביבה עסקית נוחה יותר ע״י הורדת מיסים

    30% סבורים כי הפתרון הוא הורדת ריבית, 25% סבורים כי יש להגדיל את ההשקעה הציבורית בתשתיות, 21% ציינו כי יש להגדיל את מכסת יבוא עובדים זרים ו-17% ציינו כי מבחינתם כדי ליצור סביבה עסקית נוחה יותר ויש לפתוח ענפים נוספים ליבוא
    יוסי אשר No Comments on 69% מהעסקים: ליצור סביבה עסקית נוחה יותר ע״י הורדת מיסים

    נטל המס כיום בישראל נתפס כגבוה, כאשר חלק לא קטן של החברות בתחום ההיי טק והאינטרנט, שוקל להעביר את פעילות הייצור או הפיתוח שלו לחו"ל • רק 32% מהנשאלים סבורים כי יש לטפל בריכוזיות במשק במטרה להביא לשיפור הסביבה העסקית

    צילום: Yossi Zamir/Flash90
    30% סבורים כי הפתרון הוא הורדת ריבית, 25% סבורים כי יש להגדיל את ההשקעה הציבורית בתשתיות, 21% ציינו כי יש להגדיל את מכסת יבוא עובדים זרים ו-17% ציינו כי מבחינתם כדי ליצור סביבה עסקית נוחה יותר ויש לפתוח ענפים נוספים ליבוא
    9:30
    06.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on ח"כ עמית הלוי: "הסיסמה 'לעולם לא עוד' חסרת כיסוי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העסקים בישראל המתינו בכיליון עינים לכניסתה לתוקף של הרפורמה במס הכנסה אתמול, עם כניסתה של שנת 2017. כחלק מהרפורמה מס החברות יורד בבשתי פעימות מרמה של 25% כיום, ל-24% בשינוי שנכנס לתוקפו אתמול, ול-23% בתחילת 2018.

    מטרת האוצר בהפחתת המיסים היא עידוד ההשקעות במשק ושיפור הסביבה העסקית בישראל, וכמו כן היא כוללת הפחתת מסים לעובדים במעמד הביניים. בסה"כ רפורמת המיסוי מוערכת בעלות של 4 מיליארד שקלים בשנה.

    בסקר שערכה חברת המידע העסקי CofaceBdi לקראת כניסת הרפורמה במס עולה כי הקהילה העסקית אכן סבורה כי מהלך של הורדת מיסים היא הגורם העיקרי שיביא לשיפור ויצירת סביבה עסקית נוחה יותר. בסקר, שבו ענו 150 אנשי עסקים ממגוון גדול של תחומים עסקיים, ענו 69% מהנשאלים כי הורדת מיסים היא צעד חשוב שעל הממשלה לבצע כדי ליצור סביבה עסקית נוחה יותר.

    רק 32% מהנשאלים סבורים כי יש לטפל בריכוזיות במשק במטרה להביא לשיפור הסביבה העסקית, 30% סבורים כי הפתרון הוא הורדת ריבית, 25% סבורים כי יש להגדיל את ההשקעה הציבורית בתשתיות, 21% ציינו כי יש להגדיל את מכסת יבוא עובדים זרים ו-17% ציינו כי מבחינתם כדי ליצור סביבה עסקית נוחה יותר ויש לפתוח ענפים נוספים ליבוא.

    הסקר בוצע בקרב חברות מענפי המשק השונים: קמעונאות מזון, קבלני ביצוע, בקר דגים חלב וחקלאים, ייצור מזון וחברות הייטק ואינטרנט.

    בניסיון להבין מהו שיעור המס האופטימלי מבחינת העסקים, כדי לטפל בנטל הגבוה עליהם, ענו שני שלישים מהנשאלים כי שיעור המס צריך להיות פחות מ-25%. מתוך אלו ענו 62% כי שיעור מס החברות בישראל צריך אף להיות נמוך מ-15%. שליש מהנשאלים ענו כי שיעור מס החברות צריך לעמוד על 25% ואילו 1% ענו כי שיעור מס החברות צריך להיות מעל ל-25%.

    נטל המס כיום בישראל נתפס כגבוה, כאשר חלק לא קטן של החברות בתחום ההיי טק והאינטרנט, שוקל להעביר את פעילות הייצור או הפיתוח שלו לחו"ל. לא פחות מ-42% מהנשאלים הקשורים לחברות היי טק ואינטרנט שקלו לעשות זאת מטעמים כלכליים או מיסויים, בעוד ש-58% לא שוקלים להעביר את פעילות הייצור או הפיתוח לחו"ל.



    0 תגובות